Bestilling af bruttolønsordning sker i en årlig bestillingsrunde, som hvert år kører i september og oktober – og hvor alle bruttolønsordningerne gælder fra den 1. januar året efter.
For at være berettiget til at bestille bruttolønsordninger, skal du være månedslønnet og fastsansat/midlertidig ansat hele efterfølgende år – fra 1. januar til og med 31. december.
Hvis du ikke er det, kan det være derfor, at du ikke kan tilbydes en bruttolønsordning.
Hvis det allerede nu er registreret i lønsystemet, at din ansættelse ophører i løbet af næste år (fratrædelse, pension/efterløn, orlov uden løn, tidsbegrænset ansættelse og lignende), kan du ikke tilbydes bruttolønsordninger.
Midlertidigt ansat
- Hvis du er ansat i en midlertidig stilling, som udløber i løbet af næste år – kan du ikke få tilbudt bruttolønsordninger.
- Hvis du er ansat i en midlertidig stilling – for eksempel en uddannelsesstilling eller en elevstilling, og din uddannelse ophører i løbet af næste år – kan du ikke få tilbudt bruttolønsordninger.
- Hvis du er ansat i en midlertidig stilling – for eksempel en uddannelsesstilling eller en elevstilling, og du allerede på nuværende tidspunkt har aftale om fast ansættelse i Region Midtjylland umiddelbart efter afslutningen af din uddannelse, kan du muligvis tilbydes bruttolønsordninger.
- Hvis du er ansat i en uddannelsesstilling, og du i løbet af næste år skal flytte til et andet arbejdssted indenfor Region Midtjylland, kan du sikkert tilbydes bruttolønsordninger.
- Hvis du er ansat i en uddannelsesstilling, og du i løbet af næste år skal flytte til et andet arbejdssted udenfor Region Midtjylland, kan du ikke tilbydes bruttolønsordninger.
Hvis du mener, at du har ret til at vælge bruttolønsordning, kan du kontakte Koncern HR på bruttoloen@rm.dk.