Udstyr og indkøb
I alle arbejdsprocesser anvender vi udstyr. Læs om indkøbsaftalen og hvilke arbejdsmiljøfaktorer der er godt at have styr på, ved anskaffelse af udstyr.
Hjælp til behovsafklaring
Koncern HR, Fysisk Arbejdsmiljøs kan altid kontaktes, hvis der er behov for hjælp ved udvælgelse af nye produkter.
Vi er vant til at arbejde med at analysere og behovsafdække. Vi er mange forskellige faggrupper i huset, der tilsammen kan give en helhedsorienteret rådgivning.
Hvores konsulenter deltager i relevante brugergrupper i forbindelse med nye udbudsrunder. Vi bidrager med den nødvendige specialviden indenfor kemi, biologi og ergonomi.
Vi kan udarbejde kravspecifikationer, der tager højde for brugernes arbejdsmiljø hele vejen rundt om et produkt. Det vil sige at der blandt andet tænkes på:
- brugervenlighed
- ergonomi
- rengøring
- vedligeholdelse
- sikkerhed
- kemi
- biologi
Desuden udarbejder vi vejledninger om brugen af de forskellige produkter.
Indkøbsaftaler og vejledninger
Hovedparten af vores indkøb og udbud planlægges og gennemføres via afdeling for Indkøb & Medicoteknik, som indgår kollektive og obligatoriske indkøbsaftaler, der gør det muligt at købe ind på favorable vilkår.
Når der forhandles nye indkøbsaftaler indgår arbejdsmiljøet i en samlet afvejning sammen med bl.a. pris, service, ydre miljø, etik og leveringssikkerhed.