Overførsel af en enkelt medarbejder i forbindelse med omplacering

– herunder overførsel via RGO. Hele sagen overføres til den nye arbejdsplads.

Forinden gennemgås sagen af den afgivende arbejdsplads og belastende ikke-relevant materiale gøres ikke-tilgængeligt.

Belastende ikke-relevant materiale kan f. eks være referater af tjenstlige samtaler, MUS-samtaler m.v., der er mere end 5 år gamle – medmindre, der ligger yderligere nyere referater, som har sammenhæng med de ”gamle” referater.

Medarbejderne skal orienteres om, at personalesagen overføres og om retningslinjerne for overførsel.

Afdeling i forbindelse med omstruktureringer

Overførsel af en hel afdeling eller del af en afdeling i forbindelse med omstruktureringer

Omstruktureringen kan sidestilles med den situation, hvor en afdeling får en ny leder.

Alle medarbejderes personalesager overføres til den nye enhed.

Der sker ingen gennemgang af personalesagen i forbindelse med overførslen.

Medarbejderne skal orienteres om, at alle dokumenter på personalesagen overføres.

Ansøgning om ansættelse i en opslået stilling

Der sker ingen overførsel af personalesagen.

Ledelsen af det nye ansættelsessted har således ikke adgang til akter fra personalesager fra andre af regionens arbejdspladser.

En arbejdsplads kan defineres som et område, hvor ledelsen har kompetencen til at ansætte og afskedige.

eller

Arbejdspladsen kan defineres som et Lokal-MEDudvalgs område.