Region Midtjylland anvender flere forskellige systemer til registrering af arbejdstid.
For medarbejdere, der vagttilrettelægges
For medarbejdere der vagttilrettelægges forhåndsregistreres arbejdstiden i PDC plan.
Ændringer i den planlagte arbejdstid kan registreres på en af følgende måder:
- Medarbejderen noterer afvigelser til arbejdstiden på arbejdsplanen, som findes i en papirudgave på afdelingen.
- Medarbejderen skriver en besked i MinPlan med afvigelser til arbejdstiden.
- Medarbejderen laver registreringen i MinPlan med afvigelser til arbejdstiden ud fra de muligheder, som der er opsat på afdelingen, og øvrige afvigelser bliver skrevet i en besked. (Dette er under pilottest i Region Midtjylland.)
Vejledning til MinPlan findes her. Siden vil løbende blive udbygget.
MinPlan kan anvendes fra citrix på PC eller en app på tablet og smartphone.
For øvrige medarbejdere
For medarbejdere der ikke vagttilrettelægges forhåndsregistreres arbejdstiden i SD Arbejdstidsplaner.
Ændringer i den planlagte arbejdstid kan registreres på en af følgende måder:
- Medarbejderen laver registreringen på MedarbejderNET med afvigelser til arbejdstiden.
- Medarbejderen laver registreringen på MinLøn med afvigelser til arbejdstiden.
Vejledning til MedarbejderNET og MinLøn vil blive tilgængelig her. Siden er under opbygning.
MedarbejderNET kan anvendes fra citrix på PC og MinLøn kan anvendes fra en app på tablet og smartphone.
Der kan være enkelte afdelinger, som anvender andre systemer. Det kan f.eks. være tilfældet, hvis der skal registreres i forhold til EU projektmidler.
Ledelsen er forpligtet til at informere medarbejdere i egen afdeling om, hvilket system til registrering af afvigelser i arbejdstid, der skal anvendes.